Zelf regelen: Je Asus notebook opsturen voor reparatie onder garantie

Hardware, Windows

Taal keuze:

Je kan jouw notebook toesturen naar de winkel waar je deze hebt gekocht voor garantie of zelf aanvragen via Asus. Als je het via Asus direct regelt gaat het over het algemeen sneller dan via de winkel of webshop.

Wat heb je nodig voor je Asus garantie aanvraag?

  • Aankoopbewijs
  • Serienummer (meestal aan de onder kant van de notebook bij (S/N:) Voorbeelden 
  • Asus account (kan nodig zijn als je jouw product hebt geregistreerd.)

Ga naar https://rma.asus-europe.eu/nl

Vul het serienummer in en je ziet daarna de garantietermijn van je notebook. Daarna kan je jouw notebook opgeven voor reparatie onder garantie

Je ontvangt daarna een postnl label voor het opsturen of jouw notebook wordt door een koerier bij je opgehaald. Zorg ervoor dat je jouw notebook in een stevige doos inpakt om schade te voorkomen.

Maak van tevoren een back-up van je data, het kan voorkomen dat je notebook opnieuw wordt geïnstalleerd om te testen of de problemen zijn opgelost.

Zorg ervoor dat je het aankoopbewijs altijd meestuurt.

Liever van tevoren bellen

Je kan direct met Asus contact op nemen via deze website https://www.asus.com/nl/support/CallUs

Carlo regelt het wel tijd voor een bakkie.

Carlo Konijn

ICT Adviseur
Instagram
LinkedIn
WhatsApp

Extra hulp nodig?

Kom je er niet helemaal uit plan je kan eenvoudig een afspraak voor computerhulp op afstand met mij inplannen.

Wellicht ook interessant.
Reacties

heb je nog vragen over dit artikel ?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Kaspersky wachtwoord mananger.